“Sverige är, som artikeln beskriver, ett land med mycket stor kompetens inom internet. Men det räcker inte för att hitta rätt väg in i utvecklingsländerna. Svenska företag har en roll att spela men för att kunna etablera sig på nya marknader krävs kunskap och samarbeten mellan näringslivet, forskningen, givarorganisationer och lokala gräsrötter.”

Läs hela artikeln »

Dela det här:

Veckans mest lästa debattartiklar

  1. Behåll budgetstödet, Carlsson

  2. Jobba gratis

  3. Vad har Israel med Paris att göra?

  4. Telia Sonera i Vitryssland – en smutsig historia från början

  5. Sadev bör finnas kvar i Karlstad

  6. Sätt stopp för dubbelmoralen

  7. Den trendiga välgörenheten

  8. “Låt vapenpengar gå till demokrati”

  9. Johanna Nylander: Bistånd är mer än matpaket

  10. FN i dag liknar en förväxt zombie

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *