“Denna obalans ska svenskt bistånd nu försöka minska genom ett nytt initiativ, ”Innovations Against Poverty”, som lanseras i dag i ett samarbete mellan Sida och PwC. Programmet erbjuder företag finansiering och rådgivning för affärsidéer som gynnar människor som lever i fattigdom. […] Det finns stora möjligheter till goda affärer även i länder som Bangladesh, Etiopien eller Zambia.”

Läs hela artikeln »

Dela det här:

Veckans mest lästa debattartiklar

  1. Viktigt att skilja på bistånd och militära insatser

  2. Feminism gynnar både kvinnor och män

  3. Låt Israel och Palestina ha Jerusalem som huvudstad

  4. Sverige måste satsa mer där nöden är som störst

  5. Bondförnuft i biståndet

  6. “OmVärlden befäster stereotyp bild”

  7. ”Wallströms ensidighet skadar svensk utrikespolitik”

  8. “Regeringen driver hellre arbetsmarknadsfrågor än SRHR”

  9. Tillåt Borås stad arbeta med utrikesfrågor

  10. Vad ledde Iranbesöket till, Bildt?

En kommentar till Så ska svenska företag göra goda affärer i fattiga länder

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *