“Denna obalans ska svenskt bistånd nu försöka minska genom ett nytt initiativ, ”Innovations Against Poverty”, som lanseras i dag i ett samarbete mellan Sida och PwC. Programmet erbjuder företag finansiering och rådgivning för affärsidéer som gynnar människor som lever i fattigdom. […] Det finns stora möjligheter till goda affärer även i länder som Bangladesh, Etiopien eller Zambia.”

Läs hela artikeln »

Dela det här:

Veckans mest lästa debattartiklar

  1. Verkligheten talar emot Schyman

  2. Ny kraftfull satsning bör göras mot malaria

  3. ”Regeringens strategi alltjämt en besvikelse”

  4. CSR-lagar hot mot fattiga i U-länder

  5. ”Med TTIP-avtalet riskeras skyddet för hälsa och miljö”

  6. Räkna med ryska bloggare

  7. Sätt stopp för dubbelmoralen

  8. Mer miljönytta i budgeten än du tror

  9. Dags att erkänna staten Västsahara

  10. Klockan klämtar för Carl Bildt

En kommentar till Så ska svenska företag göra goda affärer i fattiga länder

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *