“Denna obalans ska svenskt bistånd nu försöka minska genom ett nytt initiativ, ”Innovations Against Poverty”, som lanseras i dag i ett samarbete mellan Sida och PwC. Programmet erbjuder företag finansiering och rådgivning för affärsidéer som gynnar människor som lever i fattigdom. […] Det finns stora möjligheter till goda affärer även i länder som Bangladesh, Etiopien eller Zambia.”

Läs hela artikeln »

Dela det här:

Veckans mest lästa debattartiklar

  1. ”EU och FN måste stoppa sexuella tortyren i Kongo”

  2. Investera i fredskultur för framtida generationer

  3. EU stärker gränsbevakningen – trots slavhandel

  4. Stormedia ignorerar hotet mot demokratin

  5. Vi storsatsar på hållbar utveckling

  6. Vi blundar för att Sverige är en av världens främsta vapenexportörer

  7. Staten ska inte sponsra förtryckarregimer

  8. Sverige påstår sig vara Israels vän

  9. Förbjud gatutiggeriet för att minska risken för fattigdom

  10. En moralisk flyktingpolitik

En kommentar till Så ska svenska företag göra goda affärer i fattiga länder

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *