“Denna obalans ska svenskt bistånd nu försöka minska genom ett nytt initiativ, ”Innovations Against Poverty”, som lanseras i dag i ett samarbete mellan Sida och PwC. Programmet erbjuder företag finansiering och rådgivning för affärsidéer som gynnar människor som lever i fattigdom. […] Det finns stora möjligheter till goda affärer även i länder som Bangladesh, Etiopien eller Zambia.”

Läs hela artikeln »

Dela det här:

Veckans mest lästa debattartiklar

  1. Ny biståndsmiljard ska trygga utsatta kvinnor

  2. Var får vi mest nytta för 20 miljarder skattekronor?

  3. Därför ger vi bistånd till Palestina – trots bristerna

  4. ”Sverige bör fokusera på att minska globala utsläpp”

  5. ”Demokratin i Sverige fortsatt stark – men den utmanas globalt”

  6. Forskare: Låt flyktingar söka jobb i hela EU

  7. Inför slutförhandlingarna: Höj ­ambitionerna i Bonn

  8. Turkiet trakasserar flyktingar – vi betalar

  9. Kvinnorna behöver skydd, Wallström

  10. Måste vi bli fattigare för att rädda världen?

En kommentar till Så ska svenska företag göra goda affärer i fattiga länder

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *