“Denna obalans ska svenskt bistånd nu försöka minska genom ett nytt initiativ, ”Innovations Against Poverty”, som lanseras i dag i ett samarbete mellan Sida och PwC. Programmet erbjuder företag finansiering och rådgivning för affärsidéer som gynnar människor som lever i fattigdom. […] Det finns stora möjligheter till goda affärer även i länder som Bangladesh, Etiopien eller Zambia.”

Läs hela artikeln »

Dela det här:

Veckans mest lästa debattartiklar

  1. Märklig medietystnad om Sveriges roll i Jemens lidande

  2. Vägen till två procent

  3. Verkligheten kräver solidaritet

  4. Verkligheten kräver att vi pratar volymer

  5. Låt inte Israel tysta solidaritetsrörelsen

  6. Moderaterna har ingen Wallström

  7. Investera i fredskultur för framtida generationer

  8. ”De rikaste fick 82 procent av förmögenhetsökningen 2017”

  9. ”Sverige och EU bör lägga om sin Iranpolitik”

  10. Ett undertecknande kan ytterst riskera rikets säkerhet

En kommentar till Så ska svenska företag göra goda affärer i fattiga länder

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *